December 23, 2012

The Day After I Grad - Part I

Assalamualaikum..

lamanya xjot down notes dekat sini.tp aku xheran pon sbb aku sorg je yg bace..hehe..
well,after my last post.dah almost 7 months ++ jugakla rasanya..now, i have my own career which is mmg my passion and i want to pursue pon.
they called software testing.Alhamdulillah..so aku nk wrap up sume in one post.boleh??since gambar aku grad smpaila dah keje dekat 6bulan ni..

ni mase aku tgh amek skrol..degree jugak akhirnya.tenkiu PTPTipu

Lepas je amek skrol ni pegila shoot kt tepi tasik shah alam tp aku xletak sebab gambar xmemuaskan..huhu..
tp atas permintaan mkcik 2 org ni aku pon gagah kan diri p photoshoot kt studio..Pinograpghy studio, sek 7.satu lane ngan hattan dolmat.atas kedai wong solo tu..rate aku bg 3/5..


saje2 camwhore dlm fitting room

so dah setel grad, time mencari keje la plak..act aku dah dpt satu keje as software developer kt TPM(Technology Park Malaysia)but more in SAP  ( System in Application and Programming database) so im not so interest since my passion in software testing.for those yg xtau TPM is a place where most IT company around the world available in one place in malaysia.

So, a day before i start my first job tu i got a call and email asking me on one interview as software tester.mula2 mcm malas nk pegi tp gagahkan diri jgak sbb mothers day and my mom nk temankan.so bergerakla pegi interview kt double tree hilton,kl..

layankan gmbar my mom..she's waiting for me during interview session
Happy Mothers Day mak!! guess what??i got it!!!serious!! it was three layer of interview session.First, exam on paper, secondly interview with HR and lastly with the big boss. He asked me about  testing tool yg aku xla familiar sgt but mostly in HP thingy.so okla i manage to answer.but he bang me on my CGPA..y ur result like this??y u didnt perform well during degree..blablabla2..so i said.

 " okay now sir.u want to take me or not?cause tomorrow i will start my job at TPM." very firm u know i asked him.
 "okay.you are on" seriously muke die mmg xsenyum or what.xde perasaanla katakan.
"serius???" aku tanye lg..mcm xcaye je.
"yup.you are on!" wah..rase mcm nk suro die pelempang je aku sedas dua..biar aku sedar aku tidak bermimpi..hahahaha..

So now,atikah.wake up.you are software tester.as you wish.as you pray.thank you Allah...

this is my job now.Find bugs!! 


No comments:

Post a Comment