January 13, 2017

Trip to Seoul, Korea 2016 ( 18th Nov - 25th Nov) - Part 1

Assalamualaikum.

Hi all.lama tak menulis dekat sini. hari ni aku nak share pengalaman aku dan family ke seoul,korea pada november lepas.Tujuan aku tulis kat sini supaya one day aku nk refer balik itenary ni xyah nk pening2 dah nak recall. Insya Allah akan cover Jeju and Busan in the future. Doakan ye. 

Trip kami ni unplanned and xde well preparation.kiranya adhoc sbb tiket ayah aku xguna lagi.
untuk pengetahuan korang, ayah aku staff airasiaX so tiket flight free untuk 4 0rg je. Setiap staff dorg dapat 16 point so kalau kita pilih international route (bkn domestic flight) each person entitled for 4 points. Trip kami ni terdiri dari 5 orang. Abah aku, Mak aku, Adik aku Effa ,adik bongsuku firdaus 
dan lastly aku lah.so disebabkan aku da kerja opkos la ak tanggung flight ticket aku sendiri.hehe.
Eventhough flight ticket free utk 4 org family members aku, bear in mind we still kena byr airport tax, seat and of course food dlm flight.


tenang je rasa tengok awan..hihi
So, boleh katakan aku planned trip ni dalam seminggu + lebih. then terus fly ke sana.Aku booked tempat penginapan dekat hotels.com based on recommendation blogger famous lieya latif which is BOA guest house yang terletak di wilayah hongdae, seoul.

Kami bertolak dr KLIA2 pd pkul 01:00 am dan tiba di Incheon pd jam 08:30 am.
Suhu dah memang drop to 8degree celcius.

Di KLIA2 semasa menunggu flight to incheon

So kalau naik pkol 1pg tu keje ko tido jelah eh.aku ngn adik aku excited so sempatla swafoto dua tiga keping

comey tak kak ton??




setelah hampir lapan jam penerbangan sampai lah kami ke bumi korea.First thing first its beli ticket AREX from incheon airport to Hongdae

Tan Sri Maarof & Pn Sri Salihah honenymoon time!

Dengan menaiki AREX utk ke hongdae mengambil masa dlm 40 minit shj.
Utk ke BOA travel house, kami harus exit lane 4 dan ke kiri ade bangunan LG besar tu and cross the road.Lepas jumpa G25 mart ambil lorong ke kiri dan daki bukit sket.

tadaa..ni lah guest house kami menginap sepanjang di korea

Lepas setel checkin jom jalan2 di sekitar kawasan guesthouse.









mohle balik bilik..esok sambung pulak.hihi






No comments:

Post a Comment